An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige
Chun idirghníomhartha cuiditheacha (leanbh/leanbh, leanbh/duine fásta agus duine fásta/duine fásta) a chothú, tá gá le polasaithe, nósanna imeachta agus cleachtas soiléirithe a leagann béim ar luach an phróisis agus atá bunaithe ar mheas cómhalartach, páirtíocht chomhionann agus comhthuiscint.
Comhpháirt 5.1 | Comhpháirt 5.2 | Comhpháirt 5.3 | Comhpháirt 5.4 | Comhpháirt 5.5 | Comhpháirt 5.6
Comhpháirt 5.1 - Bíonn ar chumas gach pháiste idirghníomhú lena c(h)omhaoisigh agus le páistí nach bhfuil ar chomhaois léí/leis i mbeirteanna, i ngrúpaí beaga agus uaireanta i ngrúpaí móra.
Deis Mhachnaimh
5.1.1Cén dóigh a léiríonn do phleanáil acmhainneacht an pháiste chun foghlaim i gcomhoibre le páistí eile? Féach 6.6 Féach 7.4
Le linn an ghnáthaimh laethúil, cad iad na deiseanna a bhíonn ag gach páiste chun idirghníomhú a dhéanamh le páistí eile nó le grúpaí beaga de pháistí?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad iad na socruithe atá ann le cur ar chumas páistí meascadh le páistí d'aoiseanna eile?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a riarann tú obair ghrúpa laistigh de do sheomra ranga?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Comhpháirt 5.2 - Faigheann gach páiste tacaíocht chuí chun a chur ar a c(h)umas idirghníomhú go dearfach le páistí eile.
Deis Mhachnaimh
5.2.1Cad é do ról maidir le tacaíocht a thabhairt don pháiste le bheith idirghníomhach le páistí eile?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén cineál idirghníomhaíochtaí comhoibrithe idir páiste agus páiste eile nó páistí eile a thug tú faoi ndeara agus a bhraith tú?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad iad na straitéisí atá ann chun caismirtí idir pháistí a riar?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a gcuireann tú ar chumas páiste a bhíonn ag súgradh leis féin i gcónaí idirghníomhú le páistí eile?
Cad iad na bealaí a n-éascaítear páistí chun oibriú le chéile i ngrúpaí beaga?
Comhpháirt 5.3 - Úsáideann an duine fásta gach gné de ghnáthaimh an lae (gnáthaimh fhoirmiúla agus neamhfhoirmiúla araon) chun idirghníomhú go tuisceanach agus go measúil leis an páiste.
Deis Mhachnaimh
5.3.1Cad iad na deiseanna a ghlacann tú chun idirghníomhú leis an bpáiste go dearfa?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a n-úsáideann tú na deiseanna leanúnacha seo?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a dtig le hidirghníomhaíochtaí neamhbhriathartha cineáltas agus tacaíocht a léiriú?
Cén dóigh a dtig leat a chinntiú go mothaíonn an páiste sábháilte leat? Féach 9.6
Comhpháirt 5.4 - Bíonn stíl idirghníomhaithe an duine fhásta dírithe ar phróiseas seachas ar fhorthorthaí agus tá cothromaíocht sa stíl sin idir labhairt agus éisteacht. Tugtar rogha freagraí don pháiste, agus mealltar an páiste chun úsáid níos leithne a bhaint as an teanga. Leantar tuairimí agus suimeanna an pháiste, agus cuirtear dúshláin chuí roimh an bpáiste.
Deis Mhachnaimh
5.4.1Cad iad na bearta a thig leat a ghlacadh chun an seans go mairfidh na hidirghníomhartha idir tú féin agus an páiste ar feadh méid fónta ama a mhéadú?
Agus tú ag coinneáil na hidirghníomhaíochta idir tú féin agus an páiste ar siúl ar feadh méid fónta ama cad é a thairgeann an próiseas don pháiste?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Más infheidhme, cén dóigh a n-athraíonn tú do stíl idirghníomhaíochta sa dóigh go mbeidh sí oiriúnach do ghníomhartha páiste le riachtanais speisialta?
Cén dóigh a dtig le do chuid freagraí tacú le páiste i dtreo foghlama agus brí úire?
Cén dóigh a n-úsáideann tú réamhfhoghlaim an pháiste chun tacú le "déanamh brí"?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Agus tú ag idirghníomhú le páiste aonair nó grúpa páistí, cad iad na dúshláin atá ann duit chun a chinntiú gurb é an páiste a dhéanann an chuid is mó den chaint?
Cén tionchar a bhíonn ag méid an ghrúpa (beag/mór) ar an méid cainte a dhéanann tú féin?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad a bhreathnaíonn tú agus tú ag éisteacht le hidirghníomhaíochtaí páistí?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
An dtig leat sampla a thabhairt d'idirghníomhaíocht le páiste inar lean tú treoir an pháiste?
An dtig leat sampla a thabhairt d'idirghníomhaíocht a thosaigh tú féin?
Nuair a athbhreithníonn tú idirghníomhaíocht a bhí agat le páiste/grúpa páistí, cad iad na hathruithe, más ceann ar bith, a dhéanfá ar do stíl idirghníomhaíochta?
I do chuid idirghníomhaíochtaí leis an bpáiste, cad iad na tréithe próisis a gcuireann tú béim orthu?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad é a bhíonn tú ag iarraidh a bhaint amach trí do chuid freagraí ar an bpáiste?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
I gcomhthéacs an dá deis mhachnaimh roimhe seo, cad iad na dúshláin atá ann maidir le hidirghníomhú ar an mbealach seo le páiste nó grúpa páistí?
Má sainaithníodh dúshláin, cad iad na straitéisí is féidir a fhorbairt chun na dúshláin seo a bhaint amach?
Comhpháirt 5.5 - Bíonn idirghníomhaithe na ndaoine fásta atá laistigh den suíomh, nó a bhfuil baint acu leis an suíomh, ina sampla measa, tacaíochta agus chomhpháirtíochta don pháiste.
Deis Mhachnaimh
5.5.1Cén dóigh a léiríonn do chuid idirghníomhartha le tuismitheoirí meas cairdiúil agus comhpháirtíocht? Féach 3.3 Féach 11.5
Má oibríonn tú mar chuid d'fhoireann (m. sh., múinteoirí naíonán eile, cúntóirí seomra ranga, cúntóirí riachtanas speisialta, &rl.), cad iad na dílseachtaí dearfacha a léirítear sa dóigh ina n-oibríonn baill foirne le chéile? Féach 10.5
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén tionchar a bhíonn ag nádúr na n-idirghníomhartha idir mhúinteoirí/aosaigh laistigh den scoil ar fhoghlaim agus fhorbairt an pháiste?
An bhfuil deiseanna ann don pháiste chun idirghníomhartha dearfacha a léiríonn múinteoirí/aosaigh a bhreathnú?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Comhpháirt 5.6 - Tá beartas soiléir scríofa agus nósanna imeachta dá réir ann atá ina mbunús ag an gcleachtas idirghníomhaithe sa suíomh.
Deis Mhachnaimh
5.6.1Cad a deir polasaí na scoile faoi idirghníomhartha idir páistí agus aosaigh?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a bhfuil na páistí bainteach i gcumadh agus cur i bhfeidhm polasaí ar iompar maith? Féach 4.1
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad iad na gnáthaimh atá ann chun déileáil le hiompar do-ghlactha ó pháiste?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad iad na gnáthaimh atá ann chun déileáil le bulaíocht? Féach 14.3
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a ndéanann do pholasaí idirghníomhartha idir baill foirne agus páistí a shainaithint?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad iad na gnáthaimh atá ann chun a chinntiú go mbíonn múinteoirí/aosaigh ábalta idirghníomhartha a dhéanamh le páistí de réir do pholasaí?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén dóigh a ndéanann cleachtas i do sheomra ranga do pholasaí a léiriú agus do ghnáthaimh a chur i bhfeidhm?