Síolta

An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige



RÁITIS LÁRNACHA

AMHARC AR NA LÁMHLEABHAIR

Tuilleadh eolais ó:

Aonad Pholasaí an Luathoideachais, An Roinn Oideachais agus Scileanna, Teach Haicín, Sráid Haicín, Baile Átha Cliath 2.

Fón: 01 674 3227/3228

Ranganna na Naíonán

Caighdeán 7: Curaclam

Chun forbairt agus foghlaim iomlánaíoch gach páiste a spreagadh, is cóir curaclam nó clár a chur i bhfeidhm atá infhíoraithe, solúbtha, a bhfuil cur chuige leathan aige agus cur síos scríofa le fáil air.

Comhpháirt 7.1 | Comhpháirt 7.2 | Comhpháirt 7.3 | Comhpháirt 7.4 | Comhpháirt 7.5 | Comhpháirt 7.6

Comhpháirt 7.1 - Is léir gur eispéiris agus próisis iomlánaíocha iad foghlaim agus forbairt an pháiste, agus go bhfuil an súgradh lárnach d'fhoghlaim agus d'fhorbairt chomhtháite agus do chur i bhfeidhm an churaclaim.

Deis Mhachnaimh

7.1.1

Cad atá le tuiscint le foghlaim agus forbairt iomlánaíoch i seomra ranga na naíonán?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Naisc idir fearainn forbartha
  • Próisis fhoghlama
  • Dearcaí foghlama
  • Comhthéacsanna foghlama
  • Comhtháthú
  • Caidrimh
  • Foghlaimeoirí cumasacha

7.1.2

Agus tú ag smaoineamh ar pháiste gafa le gníomhaíocht faoi leith, cad iad na gnéithe foghlama agus forbartha atá á gcomhtháthú?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Teanga
  • Sóisialú
  • Cruthaitheacht
  • Idirdhealú amhairc
  • Scileanna mórluaile/míluaile
  • Rangú

7.1.3

Nuair atáthar ag teagasc réimse/snáthaonad amháin den churaclam, cad iad na féidearthachtaí atá ann maidir le comhtháthú gnéithe eile foghlama agus forbartha?


7.1.4

Cad a deir an curaclam faoi shúgradh? Féach 6.1 / 6.3 / 6.7


7.1.5

Le linn an ghnáthaimh laethúil, cad iad na deiseanna a thiocfadh leat a sholáthar don pháiste chun scileanna agus eolas a úsáid i gcomhthéacsanna difriúla?


Comhpháirt 7.2 - Tá curaclam nó clár dea-thagraithe i bhfeidhm atá bunaithe ar phrionsabail infhíoraithe forbartha páistí a bhfuil glacadh leo go coitianta.


Comhpháirt 7.3 - Léirítear an curaclam agus cuirtear i bhfeidhm é trí ghnáthamh laethúil an pháiste, trí dheiseanna foghlama uathspreagtha, trí ghníomhaíochtaí struchtúrtha agus trí ghníomhaíochtaí a gcuireann an páiste tús leo.

Deis Mhachnaimh

7.3.1

Cén dóigh a n-úsáidtear an gnáthamh laethúil chun an curaclam a chur i bhfeidhm? Féach 5.3 Féach 6.1

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Teacht isteach ar maidin
  • Am le socrú isteach
  • Am súgartha
  • Amanna sneaice/béile
  • Turais agus ócáidí
  • Gnáthaimh do na leithris agus sláinteachais
  • Aistrithe Féach 13.1

7.3.2

Cad iad na gnéithe den churaclam a bhíonn oiriúnach chun freagairt ar dheiseanna foghlama spontáineacha a tharlaíonn le linn an ghnáthaimh laethúil agus ar nádúr ghníomhaíochtaí an pháiste a bhíonn ag athrú de shíor? Féach 6.5 / 6.7 Féach 11.5


7.3.3

Cén dóigh ar féidir an curaclam a choigeartú chun tacaíocht a thabhairt d'fhoghlaim agus d'fhorbairt gach páiste, ag smaoineamh go sonrach ar pháistí le riachtanais speisialta? Féach 14.2 / 14.3


7.3.4

Cén dóigh ar féidir deiseanna foghlama spontáineacha a úsáid chun gné/snáthaonad den churaclam a chur i bhfeidhm?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ábhar curaclaim
  • Téamaí agus topaicí
  • Matamaitic agus litearthacht
  • Foghlaim a fhorleathnú
  • Gnéithe d'fhorbairt
  • Breathnadóireacht
  • Teanga
  • Suimeanna an pháiste
  • 'Déanamh brí'

7.3.5

An dtig leat sampla a thabhairt de ghníomhaíocht phleanáilte, struchtúrtha a chum tú, agus na gnéithe d'fhorbairt agus d'fhoghlaim an pháiste bhfuiltear ag dul i ngleic leo sa ghníomhaíocht seo? Féach 1.1 / 1.2

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Gníomhaíochtaí cruthaitheacha
  • Grúpaí beaga/móra
  • Am glanta suas
  • Gníomhaíochtaí barrbhoird
  • Súgradh/cluichí lasmuigh

7.3.6

I ngníomhaíocht ar chur páiste tús léi, cad iad na straitéisí a úsáideann tú chun do spriocanna curaclaim a ionchorprú? Féach 5.4

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Do thráchtanna
  • Teanga thuairisciúil/eispriseach
  • Ceisteanna
  • Rannpháirtíocht i súgradh i gcarachtar

Comhpháirt 7.4 - Cuirtear an curaclam/clár i bhfeidhm trí éagsúlacht straitéisí ag na daoine fásta, trí dhlúthchaidrimh thacúla sa suíomh agus trí raon leathan eispéireas a chuirtear ar fáil don pháiste.

Deis Mhachnaimh

7.4.1

Cad iad na straitéisí a úsáideann tú i dteagasc/cur i bhfeidhm an churaclaim? Féach 5.4

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Múnlú
  • Éascú
  • Teanga/comharthaíocht choirp
  • Cumasú
  • Súgradh
  • Breathnadóireacht agus éisteacht
  • Struchtúrú
  • Idirghníomhaíochtaí a chumasú idir pháistí

7.4.2

Cad iad an cur chuige agus na modhanna teagaisc a úsáideann tú chun an curaclam a chur i bhfeidhm?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Modhanna teagaisc gníomhacha
  • Deiseanna foghlama comhoibrithe
  • Obair ghrúpa agus phéirí
  • Úsáid TFC
  • Deiseanna foghlama comhtháite

7.4.3

Cén dóigh a bhfuil tú réamhghníomhach maidir le bheith bainteach i bhfoghlaim agus i bhforbairt an pháiste trí chur i bhfeidhm an churaclaim? Féach 6.6

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Aird ar an bpáiste aonair
  • Láithreacht mhothúchánach
  • Idirghníomhaíochtaí
  • Bainteach
  • Suimeanna a roinnt
  • Comhthionscadail

7.4.4

Cad é an raon eispéireas a sholáthraítear don pháiste le linn an ghnáthaimh laethúil? Féach 2.5 / 2.6 / 2.7 Féach 6.3

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Súgradh lasmuigh
  • Láithreacha súgartha
  • Rann, scéal agus ceol
  • Cúram peataí
  • Gníomhaíocht fhisiciúil
  • Cruthaitheacht
  • Am sceithimh

7.4.5

Cén tionchar atá ag nádúr do chaidrimh leis an bpáiste ar a bhfoghlaim agus a bhforbairt? Féach 5.4 Féach 9.6

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ceanúil
  • Mothúlach
  • Íogair
  • Tacaíoch

7.4.6

Cad é an raon chaidreamh laistigh den scoil ag a bhfuil tionchar ar fhoghlaim agus fhorbairt an pháiste?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Bainistíocht
  • Foireann
  • Tuismitheoirí

Comhpháirt 7.5 - Tá doiciméadú déanta ar churaclam nó ar chlárna ngníomhaíochtaí atá á chur i bhfeidhm agustá an doiciméadú ar fáil agus in úsáid.

Féach 6.7

Deis Mhachnaimh

7.5.1

Cé chomh minic is a thagraíonn tú do do dhoiciméadú curaclaim?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Plean Scoile
  • Pleanáil seomra ranga
  • Treoirlínte Churaclam na Bunscoile (1999)
  • Doiciméadú tacaíochta DES (m. sh., Looking at our Schools, &rl.)
  • Próisis athbhreithnithe curaclaim (m. sh., Cuntas Míosúil, &rl.)

7.5.2

Cén cineál dhoiciméadaithe a thairgeann tú féin chun tacú le cur i bhfeidhm an churaclaim? Féach 6.7


7.5.3

Cad iad na hidirlinnte ag a ndéanann tú do phleanáil churaclaim a dhoiciméadú?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Plean bliana
  • Plean séasúir/téarma
  • Plean míosúil/coicísiúil/seachtainiúil/laethúil

Comhpháirt 7.6 - Tá pleanáil do chur i bhfeidhm churaclaim/cláir bunaithe ar phróifíl ar leith an pháiste a fhaightear trí bhreathnadóireacht agus measúnú córasach d'fhoghlaim.

Deis Mhachnaimh

7.6.1

Cad iad na gnéithe difriúla de do chóras maidir le breathnadóireacht agus measúnú páistí?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Breathnadóireacht
  • Tuismitheoirí
  • Féinmheasúnú an pháiste
  • Rannpháirteach i súgradh
  • Idirghníomhaíochtaí
  • Éisteacht
  • Neamhfhoirmiúil
  • Comhchomhairle le comhoibrithe
  • Machnamh
  • Timthriallta leanúnacha

7.6.2

Cén dóigh a dtaifeadann tú an t-eolas a fhaigheann tú as do bhreathnadóireacht agus as do mheasúnú?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Leabhar nótaí do bhreathnadóireacht laethúil
  • Teimpléid bhreathnadóireachta
  • Punann pháiste
  • Griangraif/téipeanna/físean, &rl.
  • Próiséas seachas toradh

7.6.3

Cén dóigh a ndearbhaíonn agus a mbailmheasann tú eispéiris agus eolas cultúrtha sa churaclam? Féach 14.3