An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige
Chun forbairt agus foghlaim iomlánaíoch gach
páiste a spreagadh, is cóir curaclam nó clár a chur i
bhfeidhm atá infhíoraithe, solúbtha, a bhfuil cur
chuige leathan aige agus cur síos scríofa le fáil air.
Comhpháirt 7.1 | Comhpháirt 7.2 | Comhpháirt 7.3 | Comhpháirt 7.4 | Comhpháirt 7.5 | Comhpháirt 7.6
Comhpháirt 7.1 - Is léir gur eispéiris agus próisis iomlánaíocha iad foghlaim agus forbairt an pháiste, agus go bhfuil an súgradh lárnach d'fhoghlaim agus d'fhorbairt chomhtháite agus do chur i bhfeidhm an churaclaim.
Deis Mhachnaimh - Ginearálta
7.1.1Cad é an tuiscint atá ann ar fhoghlaim agus forbairt iomlánaíoch i do shuíomh?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Agus machnamh á dhéanamh ar pháiste i mbun gníomhaíochta áirithe, cad iad na gnéithe den fhoghlaim agus den fhorbairt atá á gcomhthathú?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
An bhfuil samplaí ann ina gcuirtear béim ar mhiosúr amháin nó miosúr eile d'fhorbairt agus d'fhoghlaim an pháiste, agus an bhfuil tú in ann smaoineamh ar a leithéid de staid?
Agus cur síos á dhéanamh ar staid ina ndíríonn tú isteach ar ghné amháin den fhoghlaim agus den fhorbairt, cad iad na féidearthachtaí atá ann chun gnéithe eile den fhoghlaim agus den fhorbairt a thabhairt isteach?
Céard a deir an curaclam/clár atá á chur i bhfeidhm i do shuíomh faoi spraoi? Féach 6.1 / 6.3 / 6.5 / 6.7
Breith - 36mí
7.1.6Cén soláthar a dhéanann an curaclam/clár atá á chur i bhfeidhm agat do pháistí a bhfuil a dtaithí tacaithe go príomha ag daoine fásta?
Cén chaoi a dtreoraíonn do churaclam/clár do chaidreamh leis an bpáiste? Féach 5.3 / 5.4
12 - 36 mí
7.1.8Mar an gcéanna le 7.1.6 - 7.1.7
An dóigh leat go mbeidh sé mar thoradh ar an gcuraclam nó ar an gclár atá á chur i bhfeidhm agat go dtabharfaidh tú aghaidh ar fhoghlaim agus ar fhorbairt an pháiste ó pheirspictíocht atá 'ábhar'-bhunaithe nó peirspictíocht atá 'téama'-bhunaithe?
I rith an ghnáthaimh laethúil, céard iad na deiseanna a d'fhéadfá a chur ar fáil don pháiste chun scileanna agus eolas a úsáid i gcomhthéacsanna éagsúla
2 1/2 - 6 years
7.1.11Mar an gcéanna le 7.1.8 - 7.1.10
Comhpháirt 7.2 - Tá curaclam nó clár dea-thagraithe i bhfeidhm atá bunaithe ar phrionsabail infhíoraithe forbartha páistí a bhfuil glacadh leo go coitianta.
Deis Mhachnaimh
7.2.1Cén chaoi a dtacaíonn do churaclam/clár le haidhmeanna agus cuspóirí do shuíomh maidir le foghlaim agus forbairt?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Comhpháirt 7.3 - Léirítear an curaclam agus cuirtear i bhfeidhm é trí ghnáthamh laethúil an pháiste, trí dheiseanna foghlama uathspreagtha, trí ghníomhaíochtaí struchtúrtha agus trí ghníomhaíochtaí a gcuireann an páiste tús leo.
Deis Mhachnaimh - Ginearálta
7.3.1Cén chaoi a mbaintear úsáid as an gnáthamh laethúil, gnáthaimh chúraim san áireamh, chun an curaclam/clár seo a chur i bhfeidhm? Féach 5.3 Féach 6.1
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Céard iad na gnéithe den churaclam/clár atá oiriúnach do na deiseanna spontáineacha foghlamtha a tharlaíonn i rith an ghnáthaimh laethúil, agus do nádúr síorathraitheach gníomhaíochtaí an pháiste? Féach 6.5/6.7 Féach 11.5
Cén chaoi a bhféadfaí an curaclam/clár a mhionathrú chun tacú le foghlaim agus forbairt gach pháiste, ag smaoineamh go háirithe ar pháistí le riachtanais speisialta? Féach 14.2 / 14.3
Cén chaoi a bhféadfaí úsáid a bhaint as deiseanna spontáineacha foghlamtha chun gné den churaclam/clár a chur i bhfeidhm?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
12 - 36 mí
7.3.5An bhfuil tú in ann sampla a thabhairt ar ghníomhaíocht phleanáilte, struchtúrtha a bheartaigh tú, agus na gnéithe d'fhorbairt agus d'fhoghlaim an pháiste a bhfuil aghaidh á tabhairt orthu sa ghníomhaíocht seo? Féach 1.1 / 1.2
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Céard iad na gnéithe d'fhoghlaim agus d'fhorbairt an pháiste a bhfuil aghaidh á tabhairt orthu sa ghníomhaíocht seo?
I ngníomhaíocht atá tionscnaithe ag an bpáiste, céard iad na straitéisí a mbaineann tú úsáid astu chun spriocanna an churaclaim/an chláir a fhí isteach? Féach 5.4
Smaoinigh ar: (m. sh.)
2 1/2 - 6 years
7.3.8Mar an gcéanna le 7.3.5 - 7.3.7
Comhpháirt 7.4 - Cuirtear an curaclam/clár i bhfeidhm trí éagsúlacht straitéisí ag na daoine fásta, trí dhlúthchaidrimh thacúla sa suíomh agus trí raon leathan eispéireas a chuirtear ar fáil don pháiste.
Deis Mhachnaimh - Ginearálta
7.4.1Céard iad na straitéisí a mbaineann tú úsáid astu agus tú ag cur an churaclaim/chláir i bhfeidhm? Féach 5.4
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén chaoi a bhfuil tú gníomhach ó thaobh páirt a ghlacadh i bhfoghlaim agus forbairt an pháiste trí chur i bhfeidhm an churaclaim/an chláir? Féach 6.6
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cad é an réimse taithí a sholáthraítear don pháiste i rith an ghnáthaimh laethúil? Féach 2.5 / 2.6 / 2.7 Féach 6.3
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén tionchar atá ag nádúr do chaidrimh leis an bpáiste ar a c(h)uid foghlama agus a c(h)uid forbartha? Féach 5.4 Féach 9.6
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén raon caidrimh laistigh den suíomh a bhfuil tionchar aige ar fhoghlaim agus ar fhorbairt an pháiste?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Comhpháirt 7.5 -Tá doiciméadú déanta ar churaclam nó ar chlár na ngníomhaíochtaí atá á chur i bhfeidhm agus tá an doiciméadú ar fáil agus in úsáid.
Deis Mhachnaimh
7.5.1Cén chaoi a dtacaíonn doiciméadú an churaclaim/an chláir lena chur i bhfeidhm?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Comhpháirt 7.6 - Tá pleanáil do chur i bhfeidhm churaclaim/cláir bunaithe ar phróifíl ar leith an pháiste a fhaightear trí bhreathnadóireacht agus measúnú córasach d'fhoghlaim.
Deis Mhachnaimh
7.6.1Céard iad na gnéithe éagsúla de do chóras breathnóireachta agus measúnaithe páiste?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén chaoi a ndéanann tú taifead ar an eolas a thagann ó do bhreathnóireacht agus do mheasúnú?
Smaoinigh ar: (m. sh.)
Cén chaoi a dtugann tú aitheantas agus a bhfíoraíonn tú taithí agus eolas cultúrtha sa churaclam/clár? Féach 14.3