Síolta

An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige



RÁITIS LÁRNACHA

AMHARC AR NA LÁMHLEABHAIR

Tuilleadh eolais ó:

Aonad Pholasaí an Luathoideachais, An Roinn Oideachais agus Scileanna, Teach Haicín, Sráid Haicín, Baile Átha Cliath 2.

Fón: 01 674 3227/3228

Cúram Lae

Caighdeán 2: Timpeallachtaí

Timpeallachtaí saibhre, lasmuigh agus laistigh (idir ábhair agus trealamh), bíonn siad dea-choimeádta, sábháilte, solúbtha agus oiriúnach ó thaobh forbartha de. Bíonn siad ar fáil don pháiste agus éasca le teacht orthu. Tairgeann siad réimse éagsúil eispéireas dúshlánach, spreagúil don pháiste.

Comhpháirt 2.1 | Comhpháirt 2.2 | Comhpháirt 2.3 | Comhpháirt 2.4 | Comhpháirt 2.5 | Comhpháirt 2.6 | Comhpháirt 2.7 | Comhpháirt 2.8


Comhpháirt 2.1 - Tá an timpeallacht laistigh agus lasmuigh pleanáilte go maith agus leagtha amach chun freastal ar riachtanais na bpáistí agus na ndaoine fásta go léir sa suíomh.

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.1.1

Cén chaoi a gcomhlíonann leagan amach na timpeallachta laistigh riachtanais na bpáistí agus na ndaoine fásta laistigh den suíomh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Sábháilteacht
  • Príobháideachas (m. sh., seomra foirne, &rl.) Féach 9.5
  • Riachtanais chúramí pearsanta
  • Áiseanna codlata agus scíthe
  • Teas/soilsiú/feistiú
  • Eagrú spás foghlama
  • Éascu saor-ghluaiseacht

2.1.2

Cén bealach a sholáthraítear do ghiúirléidí gach pháiste laistigh den suíomh? Féach 1.2

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Málaí le haghaidh athraithe
  • Bugaithe
  • Earraí maisíochta
  • Crúcaí cótaí ag airde an pháiste
  • Siombailí/pictiúir mar lipéid
  • Caochóga /seilfeanna le haghaidh giúirléidí pearsanta

2.1.3

Cén chaoi a stiúrtar cuairteoirí isteach agus timpeall an suímh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Comhartha grúpa taobh amuigh
  • Clog/intercom
  • Fógra fáiltithe
  • Comharthaí treo (i mBéarla, Gaeilge agus teangacha eile, mar is cuí) Féach 14.2
  • Comharthaíocht ag airde na bpáistí
  • Comharthaí do dhaoine fásta a bhfuil deacrachtaí acu léamh agus dóibh siúd le máchail amhairc

Breith - 18 mí

2.1.4

Céard iad na háiseanna atá ann i gcóir athrú clúidíní?


2.1.5

Céard iad na háiseanna atá agat chun naíonáin bheaga a bheathú?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Príobháideachas i gcóir máithreacha le naíonáin chíche

12 - 36 mí

2.1.6

Mar an gcéanna le 2.1.4 - 2.1.5


2.1.7

Cén chaoi a bhfuil an spás laistigh agus lasmuigh deartha chun freastal a dhéanamh ar pháistí ar bhonn indibhidiúil, i ngrúpaí beaga agus i ngrúpaí móra?


2.1.8

Cén chaoi a dtugann an timpeallacht taobh istigh deiseanna do pháistí agus do dhaoine fásta gluaiseacht go héasca?

2 1/2 - 6 years

2.1.9

Mar an gcéanna le 2.1.7 - 2.1.8


Comhpháirt 2.2 - Tá an timpeallacht (trealamh agus ábhair san áireamh) oiriúnach agus inrochtana do na páistí agus do na daoine fásta go léir sa suíomh.

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.2.1

Cén chaoi a gceadaíonn pleanáil an tsuímh gluaiseacht éasca ó limisteár amháin den suíomh go dtí limisteár eile?


2.2.2

Más infheidhmithe, cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfuil an suíomh (laistigh agus lasmuigh) inrochtana do gach páiste agus duine fásta le riachtanais speisialta?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Fánáin
  • Doirse leithne
  • Ráillí láimhe
  • Áiseanna athraithe do gach páiste
  • Limistéir stórála inrochtana
  • Páirceáil
  • Spásanna spraoi lasmuigh/laistigh
  • Comharthaíocht
  • Áiseanna súl

2.2.3

Cén chaoi a ndéantar na leithris/áiseanna athraithe inrochtana do gach páiste agus duine fásta taobh istigh den suíomh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Líon sásúil leithreas
  • Leithris atá oiriúnach do pháistí
  • Áiseanna leithris ar leith do dhaoine fásta
  • Rochtain dóibh siúd le míchumas
  • Áiseanna athraithe do pháistí le míchumas
  • Earraí seomra folctha (boscaí bruscair, tuaillí páipéir, dáileoirí gallúnach leachtach, áit stórála d'earraí, earraí maisíochta)
  • Ballaí agus urláir in-nite
  • Spás agus príobháideacht

2.2.4

An mbeifeá in ann sampla a thabhairt faoin mbealach a bhfuil an timpeallacht oiriúnach do riachtanais páistí a bhfuil cumais agus cúlraí cultúrtha éagsúla acu? Féach 14.2 / 14.3

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ag cur deiseanna ar fáil do gach páiste a bheith taobh amuigh
  • Na critéir atá ann nuair atá ábhair agus earraí á gceannach chun a chinntiú go mbeidh siad inathraithe agus inrochtana do gach páiste
  • Ag cinntiú go mbeidh gach páiste, naíonáin san áireamh, in ann rochtain a fháil ar ábhair nádúrtha agus ábhair a rinneadh sa bhaile (m. sh. boscaí cairtchlár, buaircíní giúise, duilleoga, taos spraoi atá déanta sa bhaile, &rl.)

12 - 36 mí

2.2.5

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfuil páistí in ann an trealamh agus na hábhair a úsáid go neamhspleách? Féach 6.2

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • pás stórála ar seilfeanna ísle
  • Seilfeanna oscailte
  • Lipéadú (m. sh., pictiúir, siombailí, &rl.)

2 1/2 - 6 years

2.2.6

Mar an gcéanna le 2.2.5


Comhpháirt 2.3 Tá an comhshaol laistigh agus lasmuigh coinnithe i ndeis mhaith agus cuireann sé timpeallacht chompordach, shuáilceach ar fáil do pháistí agus do dhaoine fásta.

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.3.1

Cén chaoi a ndéantar an timpeallacht compordach agus taitneamach?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Timpeallacht gheal agus thaitneamach do pháistí agus do thuismitheoirí
  • Soilsiú atá feiliúnach don raon gníomhaíochtaí
  • Soláthar i gcóir aerú, sna limistéir shláintiúla ach go háirithe
  • Suíocháin oiriúnacha do dhaoine fásta atá ag glacadh páirte i raon gníomhaíochtaí le páistí (m.sh., ag beathú le buidéil, ag roinnt leabhar, &rl)
  • Tá smacht teirmeastatach ar an teas chun a chinntiú go gcoinneofar an teocht ag leibhéal cuí
  • Cothabháil ar spás taobh istigh agus taobh amuigh
  • Athbhreithniú rialta ar an timpeallacht

2.3.2

Cén chaoi a n-eagraítear glanadh an tsuímh? Féach 9.1 / 9.2

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Uainchlár glanta ar taispeáint
  • Seiceanna glanta déanta ag duine ainmnithe
  • Nítear go rialta éadaí le haghaidh gléasadh suas
  • Glantar/athraítear gaineamh go rialta
  • Fógraí faoi lámha a ní ar taispeáint i ngach leithreas
  • Tá gnáthaimh shláinteachais phearsanta i bhfeidhm do gach ball foirne agus páiste
  • Rialú péisteanna
  • Diúscairt dramhaíola
  • Níochán

Comhpháirt 2.4 Cuireann an timpeallacht le sábháilteacht na bpáistí agus na ndaoine fásta, laistigh agus lasmuigh.

Féach 9.1

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.4.1

Céard iad na nósanna imeachta/gnáthaimh atá i bhfeidhm chun a chinntiú ar bhonn rialta go bhfuil an limistéar spraoi lasmuigh glan agus saor ó chontúirtí?


2.4.2

Cén chaoi a gcinntítear slándáil agus cothabháil an limistéir lasmuigh chun sábháilteacht na bpáistí a chinntiú, mar aon lena gcosaint ó dhíobháil?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Clúdach (m.sh., locháin, claiseanna, seideanna, &rl.)
  • Fálú
  • Geata isteach nach bhfuil páistí in ann a oscailt
  • Claí teorainn
  • Laistí geata

2.4.3

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfanann do shuíomh saor ó chontúirtí don tsláinte?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Stóráil ábhair glantacháin/ceimicí/nimheanna
  • Stóráil ábhair dramhaíola
  • Stóráil leighis

2.4.4

Céard iad na bealaí ina bhfuil an timpeallacht/trealamh taobh istigh deartha chun go n-ísleofar an baol gortuithe do pháistí?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Gan aon chúinní géara a bheith ar throscáin nó ar fhearais
  • Téiteoirí cosanta ó pháistí chun a chinntiú nach bhfuil aon bhaol ann go ndóifear iad
  • Teocht an uisce sna seomraí folctha coinnithe ag teocht oiriúnach (faoi bhun 40° Celsius)
  • Pasáistí saor ó chonstaicí
  • Soicéid leictreacha clúdaithe/neamh-inrochtana
  • Na clúdaigh urláir déanta slán
  • Úsáidtear an geata staighre sa chás gur cuí
  • Contúirtí tachtacha curtha as an tslí
  • Gardaí méire ar dhoirse agus ar chófraí
  • Urláir neamh-sleamhnacha
  • Gléasanna sábháilteachta ar fhuinneoga agus ar dhoirse
  • Gloine sábháilteachta
  • Siombailí sábháilteachta cuí
  • Seoláin atá ar bogadh a bhaint amach ó fhad láimhe páistí
  • Cordaí dallóga agus cuirtíní nach féidir greim a fháil orthu
  • Fáil réidh le trealamh briste nó trealamh a bhfuil damáiste déanta dó

2.4.5

An bhfuil gach bealach amach inrochtana agus ag feidhmiú go hiomlán i gcás éigeandála?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Comharthaíocht dhátheangach (agus teangacha eile, mar is cuí)
  • Áiseanna súl
  • Nósanna imeachta aslonnaitheFéach 9.7

2.4.6

An bhfuil an foinse uisce deimhnithe sábháilte le n-ól?


2.4.7

Céard é an bealach ina gcinntíonn tú stóráil ábhar agus trealamh sábháilteachta taobh istigh den suíomh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ionaid stórála le haghaidh trealamh taobh istigh
  • Ionaid stórála le haghaidh trealamh taobh amuigh
  • Ionaid stórála slán le hagaidh taifid na bpáistí Féach 10.5 Féach 12.1
  • Cófra glasáilte le haghaidh stóráil ábháir chontúirteacha/thocsaineacha
  • Stór slán le haghaidh trealamh glantacháin
  • Seilfeanna atá sách ard
  • Tá seilfeanna atá barrthrom greamaithe don talamh/don bhalla le boltaí nó slánaithe ar bhealach eile

2.4.8

An bhfuil fearas garchabhair iomlán agat a bhfuil rochtain éasca air agus é ar fáil i ngach achar de do shuíomh?


2.4.9

Cén córas atá i bhfeidhm chun a chinntiú go bhfuil brathadóirí deataigh, múchtóirí dóiteáin, rabhcháin tine agus pluideanna tine ag obair i gceart agus go ndéantar seirbhís orthu go rialta?


Breith - 18 mí

2.4.10

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhful limistéir shábháilte do naíonáin taobh amuigh?

12 - 36 mí

2.4.11

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfuil limistéir shábháilte do lapadáin linbh taobh amuigh?


Comhpháirt 2.5 Cuireann an timpeallacht lasmuigh raon eispéireas atá dúshlánach, éagsúil, cruithaitheach, saibhir agus atá oiriúnach ó thaobh na forbartha de, ar fáil do gach páiste.

Féach 14.2

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.5.1

Cén chaoi a sholáthraíonn agus a gcuireann do shuíomh chun cinn deiseanna don pháiste dul i dtaithí ar an timpeallacht lasmuigh? Féach 6.3 / 6.5 Féach 7.3 / 7.4

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Soláthar spáis lasmuigh
  • Rochtain rialta don spás seo
  • Na deiseanna do gach pháiste a bheith sa spás lasmuigh a uasmhéadú
  • Na dúshláin agus na constaicí a bhfuil tú ag tabhairt aghaidh orthu i dtaobh rochtain a chur ar fáil don timpeallacht lasmuigh
  • Straitéisí chun roinnt/gach ceann de na dushláin seo a shárú
  • Úsáid na timpeallachta lasmuigh i rith na bliain ar fad a chur chun cinn
  • Réimse taithí na timpeallachta lasmuigh curtha ar fáil
  • Deiseanna do dhushlán agus 'riosca sábháilte'
  • Socrú na timpeallachta chun go mbeidh páistí le feiceáil i gcónaí
  • Réimse éagsúil dromchlaí chun cur le taithí an pháiste sa timpeallacht lasmuigh
  • Deiseanna do gach páiste cuairt a thabhairt ar thimpeallachtaí eile taobh amuigh nach bhfuil ar fáil sa suíomh féin (m. sh., páirceanna, áiteanna súgartha, siopaí, &rl.) Féach 16.3
2.5.2

Cén chaoi a ndéanann an raon trealaimh taobh amuigh meaitseáil le riachtanais agus cumais an pháiste atá ag forbairt?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

Breith - 18 mí

2.5.3

Céard é an raon taithí a chuireann an trealamh taobh amuigh chun cinn do naíonáin?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Spreagadh céadfach
  • Lámhacán
  • Dreapadóireacht

12 - 36 mí

2.5.4

Mar an gcéanna le 2.5.3


2.5.5

An bhfuil rochtain ag gach páiste ar na háiseanna leithris ón limistéar lasmuigh?


2.5.6

Céard é an raon taithí a chuireann an trealamh taobh amuigh chun cinn?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Cruthaitheacht agus réiteach fadhbanna
  • Rith
  • Dreapadóireacht
  • Cothromú
  • Marcaíocht
  • Léim
  • Doirteadh
  • Luascadh
  • Spraoi dramatúil
  • Tógáil le blocanna
  • Spraoi láimhsitheach
  • Gníomhaíochtaí ealaíne
  • Lámhacán
  • Scútáil
  • Rómhar agus plandáil
2.5.7

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfuil dóthain spáis taobh amuigh ag an bpáiste chun go gcothófar fiosracht agus taiscéaladh agus chun solúbthacht spraoi aonair nó spraoi grúpa a cheadú? Féach 6.6

2 1/2 - 6 years

2.5.8

Mar an gcéanna le 2.5.5 - 2.5.7


Comhpháirt 2.6 Cuireann an timpeallacht laistigh raon eispéireas ar fáil do gach páiste atá oiriúnach ó thaobh na forbartha de chomh maith le bheith dúshlánach, éagsúil, cruthaitheach, saibhir.

Féach 14.2

Deis Mhachnaimh - Ginearálta

2.6.1

Cén chaoi a sholáthraíonn tú le haghaidh taispeántais súl?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Clár fógraí
  • Limistéir/boird taispeántais
  • Limistéar tionscnaimh
  • Taispeántais ar airde an pháiste
  • Postaeir/ pictiúir/grianghraif
  • Íomhanna ón saol réalaíoch
  • Saothar na bpáistí (m. sh., péinteáil, tarraingt, tógáil, &rl.)
  • Stóráil saothar na bpáistí go dtí go bhfuil sé in am é a thabhairt abhaile
  • Taispeántais súl a athrú

2.6.2

Cén chaoi a n-éascaíonn agus a dtacaíonn an timpeallacht le forbairt ghníomhaíochtaí sóisialta agus le hidirghníomhaíocht? Féach 5.1


Breith - 18 mí

2.6.3

Céard iad na limistéir/spásanna éagsúla laistigh den suíomh atá á dtairiscint don pháiste? Féach 6.4

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Limistéar urláir (m. sh., an chuid a bhfuil cairpéad air, dóthain stórála le haghaidh trealaimh [m. sh., bréagáin bhoga, bréagáin naíonán, linn liathróide, leoraithe, ainmhithe feirme, traenacha, blocanna, &rl.])
  • Limistéar leabhar (m. sh., cuid chiúin den seomra, solas nádúrtha, suíocháin chompordacha, codanna a bhfuil cairpéad orthu, cúisíní, aonaid taispeántais, puipéid le haghaidh scéalaíochta, leabhair ar fáil i réimse teangacha, leabhair mhóra i réimse leaganacha, córas iasachta, cairtchlár agus leabhair eile buanseasmhacha, nascanna don leabharlann áitiúil, &rl.)
  • Limistéar spreagadh céadfaíoch (m. sh., réimse leathan uirlisí ceoil, ag tabhairt aitheantais do réimse éagsúil cultúir, trealamh [téip-thaifeadáin, téipeanna], cineálacha éagsúla ceoil [clasaiceach, ceoldráma, popcheoil, traidisiúnta], scatháin ar na ballaí, ciseáin óir, ábhair cumhráin, stóráil oiriúnach, rainn pháistí traidisiúnta, &rl.)

2.6.4

Cén chaoi a bhfuiltear in ann na limistéir/na spásanna seo a aithint go héasca trí, mar shampla, feisteas, maisiú agus trealamh?

12 - 36 mí

2.6.5

Céard iad na limistéir/spásanna éagsúla laistigh den suíomh atá á dtairiscint don pháiste?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Limistéar uisce (m. sh., teocht oiriúnach, uirlisí agus trealamh d'uisce, naprúin, an t-uisce a athrú go laethúil, brat urláir cuí, &rl.)
  • Limistéar gainimh (m. sh., cineálacha éagsúla gainimh [gaineamh mín, gaineamh fluich/tirim], soithigh, uirlisí agus trealamh le haghaidh gainimh, méisín deannaigh agus scuab, naprúin, an gaineamh athlíonta agus athraithe go rialta, &rl.)
  • Limistéar péinteála (m. sh., saor-phéinteáil go laethúil, boird, tacais, scuabanna, réimse dathanna, réimse páipéir [dath, cruth, comhdhéanamh, méid], trealamh le haghaidh gníomhaíochtaí grúpa [rolláin, spúinsí, péinteanna méire], &rl.)
  • Ábhair collage/ealaíon mangarae (m. sh., aonad stórála, rogha mhór ábhair cruinnithe le chéile ag na páistí, siosúir, gliú agus taosanna, scuabanna, stáplóirí, fáiscíní páipéir, &rl.)
  • Limistéar grafaicí/scríbhneoireachta (m. sh., rogha páipéir, cailceanna, gualaigh, criáin, pinn luaidhe, pinn, marcálaithe, samplaí ábhair scríofa, boird agus cathaoireacha feiliúnacha, &rl.)
  • Limistéar taos spraoi (m. sh., boird agus cathaoireacha, réimse dathanna, trealamh agus uirlisí oiriúnacha agus líonmhara, naprúin, &rl.)
  • Limistéar do bhréagáin ar na boird (m. sh., boird agus cathaoireacha ar mhéid an pháiste, achar stórála íseal, réimse leathan trealaimh [míreanna mearaí, bréagáin snáithe, bréagáin rangaithe, bréagáin sortáil cruthanna], &rl.)
  • Cúinne an bhaile (m. sh., sainmhínithe go maith ó na limistéir eile, tarraingteach agus mealltach, troscáin íseal [cócaire, uirlisí cócaireachta, cuisneoir, boird agus cathaoireacha, éadaí gléasadh suas, leabhair agus irisleabhair], cuireann an trealamh an saol atá ag na páistí sa bhaile i gcuimhne [bábóga, foireann tae], &rl.)
  • Spraoi ról (m. sh., gruaigeadóirí, oifig an phoist, Gardaí, múinteoir, altra, fear dóiteáin, dochtúir, siopa, bialann, leabharlann, &rl.)
  • Limistéir eile do théamaí/spéiseanna ar leith (m. sh., cré, limistéar ríomhaireachta, nádúr, eolaíocht, adhmadóireacht, cócaireacht, &rl.)

2.6.6

Cén chaoi a n-aithnítear na limistéir/spásanna seo go héasca trí fheisteas, maisiú agus trealamh?

2 1/2 - 6 years

2.6.7

Mar an gcéanna le 2.6.5 - 2.6.6


Comhpháirt 2.7 Tá leordhóthain trealaimh agus ábhar sa suíomh (laistigh agus lasmuigh) le n-úsáid ag páistí ina n-aonar agus ina ngrúpaí.

Féach 6.4

Deis Mhachnaimh

2.7.1

Céard é an réimse trealaimh agus ábhair atá cuí ó thaobh na forbartha de atá ar fáil do gach páiste laistigh den suíomh chun tacú le foghlaim agus forbairt an pháiste?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ábhair chéadfaíocha (m. sh., gaineamh, uisce, taos spraoi, péint [neamh-thocsaíneach], blocanna, &rl.)
  • Gníomhaíochtaí fisiciúla (m. sh., siúl ar aghaidh, dreapadóireacht, bogadh tríd, brú, tarraingt &rl.)
  • Soithigh lán le nithe le haghaidh taiscéaladh, folmhú agus athlíonadh
  • Troscáin (m. sh., boird, cathaoireachta, mataí codlata, &rl.)

2.7.2

Cén chaoi a gcinntíonn an trealamh agus na hábhair go bhfuil riachtanais foghlamtha athraitheacha gach páiste á gcomhlíonadh? Féach 7.6

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Méid leordhóthain trealaimh agus ábhair
  • Déantar cigireacht rialta air agus athraítear/deisítear é nuair is gá
  • An chaoi a dtacaíonn an trealamh agus na hábhair le cur i bhfeidhm an churaclaim nó an chláir ghníomhaíochtaí
  • Trealamh agus ábhair a chur ar fáil do pháistí le riachtanais speisialta chun a chinntiú go mbeidh rochtain acu ar an gcuraclam/clár gníomhaíochtaí
  • Úsáid a bhaint as teilifíseán/físteipeanna/DVDanna/ríomhairí chun suim a spreagadh, tuairimí a fhorbairt agus foghlaim a leathnú
  • Ag tabhairt aitheantais d'éagsúlacht shochaí níos leithne laistigh den suíomh Féach 14.2

2.7.3

Cén chaoi a gcinntíonn tú go bhfuil an troscán ag airde atá compordach do gach páiste laistigh den suíomh?


2.7.4

Cén chaoi a mbaineann tú úsáid as teilifíseán/ físteipeanna/DVDanna/ríomhairí chun suim a spreagadh, tuairimí a fhorbairt agus foghlaim a leathnú?


2.7.5

Cén chaoi a dtéann an trealamh agus na hábhair i bhfeidhm ar na céadfaí agus an bhfuil siad comhdhéanta as táirgí nádúrtha agus saorga?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Comhdhéanamh crua agus bog
  • Rudaí a bhféadfar blas agus boladh a fháil uathu
  • Rudaí déanta as admhad, éadach, miotal, páipéar, leacht, &rl. Féach 6.5

Comhpháirt 2.8 Déanann an timpeallacht foráil do bhainistíocht shábháilte chaitheamh bhia.

Féach 9.4

Deis Mhachnaimh

2.8.1

Cén chaoi a gcinntíonn tú dea-chleachtas sláinteachais i ngach áit a bhfuil bia á stóráil, a ullmhú agus á ithe?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Tá dromchlaí glan
  • Baintear úsáid as ceirteanna sláintiúla
  • Coinnítear na hurláir glan-scuabtha

2.8.2

Cén chaoi a gcoinnítear an chistin, an limistéar ullmhaithe bia agus an limistéar stórála mar limistéar glan agus sláintiúil laistigh den suíomh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Bainne cíche tálta
  • Buidéil
  • Foirmle agus bia naíonáin
  • Tá an chuisneoir glan, coinnithe go maith agus tá an teocht ceart
  • Tá na cófraí bia agus stórala fionnuar, aeraithe, glan agus sláinteach
  • Tá lipéid curtha ar bhia go cúramach
  • Nitear agus stóráiltear na soithigh go sláinteach
  • Stóráiltear dramhaíl i soithigh le claibíní luiteacha agus faightear réidh leis go rialta
  • Inrochtanacht ag páistí gan mhaoirseacht
  • Garda cócaire agus citil
  • Coinnítear sceana agus rudaí géara eile ó fhad láimhe páistí
  • Stóráil sábháilte d'ábhair ghlantacháin
  • Ballaí agus dromchlaí so-nite
  • Córais chun fáil réidh le sreabháin coirp agus ábhair dhramhaíola