Síolta

An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige



RÁITIS LÁRNACHA

AMHARC AR NA LÁMHLEABHAIR

Tuilleadh eolais ó:

Aonad Pholasaí an Luathoideachais, An Roinn Oideachais agus Scileanna, Teach Haicín, Sráid Haicín, Baile Átha Cliath 2.

Fón: 01 674 3227/3228

Feighlíocht Linbh

Caighdeán 11: Cleachtas Gairmiúil

Má táthar chun cleachtadh i slí ghairmiúil is cóir go mbeadh scileanna, eolas, luachanna agus meon ag lucht cleachtaithe a oireann dá ról agus dá bhfreagracht sa suíomh. Ina theannta sin, tá gá le machnamh rialta ar chleachtas agus le forbairt ghairmiúil leanúnach le tacaíocht.

Comhpháirt 11.1 | Comhpháirt 11.2 | Comhpháirt 11.3 | Comhpháirt 11.4 | Comhpháirt 11.5

Comhpháirt 11.1 - Is féidir leis na daoine fásta go léir atá ag obair sa suíomh fianaise a thabhairt go bhfuil leibhéil chuí scileanna agus eolais acu a oireann dá ról agus dá bhfreagrachtaí.

Deis Mhachnaimh

11.1.1

Cé na cáilíochtaí atá bainte amach agat?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Eangach Údarás Náisiúnta Cáilíochtaí na hÉireann de Tháscairí Leibhéil
  • Riachtanais na gcáilíochtaí gairmiúla

11.1.2

An bhféadfá a léiriú go bhfuil scileanna agus eolas agat ar réimsí atá lárnach don ról agus freagracht atá agat?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Riachtanais speisialta

11.1.3

Cén fianaise atá ann a léiríonn na scileanna agus an teolas atá agat?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Foghlaim fhoirmiúil (m. sh., cáilíochtaí, foghlaim teastasaithe, &rl.)
  • Foghlaim neamhfhoirmiúil (m. sh. punanna foghlama, taithí, &rl.)

Comhpháirt 11.2 - Glacann na daoine fásta go léir le prionsabail áirithe lárnacha a threoraíonn gach gné dá gcleachtas i suímh chúraim agus oideachais luath-óige.

Deis Mhachnaimh

11.2.1

Céard iad na príomhphrionsabail a threoraíonn cleachtas i do theach?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Ráiteas fealsúnachta
  • Cód gairmiúil eiticí
  • Cód deonach cleachtais
  • Prionsabail/caighdeáin náisiúnta
  • Treoirlínte náisiúnta do chleachtas eagraíochtaí
  • Treoirlínte idirnáisiúnta
  • Reachtaíocht agus rialacháin náisiúnta Féach 15.1

11.2.2

Cé na próisis a chinneann an chaoi a dtéann do phrionsabail nó d'fhís i bhfeidhm ar chleachtas i do shuíomh?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Próisis pháirtíocht na dtuismitheoirí Féach 3.2
  • Próisis chomhchomhairle Féach 4.1
  • Cleachtas bunaithe ar bhreathnadóireacht Féach 7.6
  • Curaclam/clár
  • Próisis taighde (m. sh., leabharlann, idirlíon, &rl.)

Comhpháirt 11.3 - Cuireann an suíomh deiseanna rialta ar fáil go fial do chleachtóirí machnamh agus athbhreithniú a dhéanamh ar a gcleachtas agus cuidiú le cleachtas atá ar ardchaighdeán a fhorbairt sa suíomh.

Féach 8.1

Deis Mhachnaimh

11.3.1

An nglacann tú am chun do chleachtas a léiriú chun réimsí a aithint nuair is gá eolas breise a fháil nó cur chuige a athrú?


11.3.2

Cén chaoi a nascann tú le cleachtóirí eile chun do thaithí agus smaointe a roinnt maidir le cleachtas i do shuíomh? Féach 16.1


Comhpháirt 11.4 - Spreagtar daoine fásta laistigh den suíomh chun páirt a ghlacadh go fairsing agus go leanúnach i bhforbairt ghairmiúil agus cuirtear acmhainní chuí ar fáil dóibh chuige sin.

Deis Mhachnaimh

11.4.1

Cén cineál gníomhaíocht ghairmiúil a nglacann tú páirt inti?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Comhdhálacha
  • Ceardlanna
  • Cnuasghrúpaí
  • Seimineáir agus cúrsaí ag leibhéal coláiste
  • Cúrsaí ar an idirlíon agus acmhainní idirlín
  • Breathnadóireacht i suímh ECCE eile
  • Meantóireacht agus oiliúint
  • Líonraí feighlíochta leanaí

11.4.2

An bhfuil plean inchomhlíonta, réalaíoch, gairmiúil forbartha agat?


11.4.3

Cén chaoi a n-úsáideann tú caidreamh comhoibríoch oibre le seirbhísí poiblí eile chun tacú le d'fhorbairt ghairmiúil féin? Féach 16.1 / 16.3


Comhpháirt 11.5 - Léiríonn daoine fásta go bhfuil tuiscint agus mothálacht acu do na paistí agus dá dteaghlaigh agus go bhfuil siad ceanúil orthu.

Féach 5.3 Féach 9.6

Deis Mhachnaimh

11.5.1

Cén chaoi a mbíonn iarrachtaí agus smaointe an linbh aitheanta agus spreagtha? Féach 5.3 / 5.4


11.5.2

Cén chaoi a gcuireann tú é seo in iúl do thuismitheoirí agus do theaghlaigh? Féach 3.1


11.5.3

Cén chaoi a spreagann tú leanaí idirghníomhú le leanaí eile chun idirghníomhú lena chéile agus cúnamh a iarradh ar a chéile i rith an lae? Féach 5.1 / 5.2


11.5.4

Cén chaoi a dtugann tú freagra mothálach ar riachtanais leanaí faisnéis agus deimhniú a fháil faoi leas a linbh? Féach 3.3 Féach 12.2