Síolta

An Chreatlach Naisiúnta Cailíochta d'Oideachas na Luath-Óige



RÁITIS LÁRNACHA

AMHARC AR NA LÁMHLEABHAIR

Tuilleadh eolais ó:

Aonad Pholasaí an Luathoideachais, An Roinn Oideachais agus Scileanna, Teach Haicín, Sráid Haicín, Baile Átha Cliath 2.

Fón: 01 674 3227/3228

Ranganna na Naíonán

Caighdeán 12: Cumarsáid

Chun go mbeidh cumarsáid éifeachtach ann ar mhaithe leis an pháiste, tá gá le polasaithe, nósanna imeachta agus gnímh a chuireann roinnt eolais agus faisnéise chun cinn go gníomhach i measc páirtithe leasmhara cuí, le meas agus le rúndacht.

Comhpháirt 12.1 | Comhpháirt 12.2 | Comhpháirt 12.3 | Comhpháirt 12.4

Comhpháirt 12.1 - Bailíonn an suíomh faisnéis chuí, ábhartha ar gach pháiste agus stóráiltear ar bhealach sábháilte é.

Deis Mhachnaimh - General

12.1.1

Cén dóigh a mbailíonn tusa agus do scoil eolas ar pháistí aonair (go foirmiúil agus go neamhfhoirmiúil araon)? Féach 3.1 Féach 7.6 Féach 10.6

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Nádúr an eolais lorgtha agus stóráilte faoi na páistí
  • A chinntiú go mbíonn eolas taifeadta go cuí agus go cruinn
  • Saoráidí do stóráil shábháilte an eolais seo
  • Rochtain ar an eolas seo
  • Rochtain ar thaifid i gcás éigeandála
  • A chinntiú go ndéantar athbhreithniú rialta ar an eolas a bhailítear agus é a nuashonrú
  • Ag roinnt faisnéise (go foirmiúil agus go neamhfhoirmiúil) idir gach geallshealbhóir ábhartha
  • Úsáid taifid bhreathnadóireachta páistí
  • Tabhairt ar thuismitheoirí a bheith bainteach

Comhpháirt 12.2 - Tá an suíomh réamhghníomhach agus é ag roinnt faisnéise mar is cuí le páirtithe leasmhara eile ar mhaithe leis an bpáiste.

Deis Mhachnaimh

12.2.1

Cén dóigh a gcinneann do scoil cé aige a mbíonn rochtain ar an eolas agus cén dóigh a ndéantar é a roinnt?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Rochtain ag tuismitheoirí ar an eolas Féach 3.1 / 3.3
  • Eolas/páirtithe leasmhara ábhartha
  • Ar mhaithe leis an bpáiste
  • A bheith réamhghníomhach

12.2.2

Cén dóigh a ndéantar an t-eolas a roinnt?

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Múinteoirí/aosaigh laistigh den scoil
  • Páirtithe leasmhara cuí lasmuigh den scoil
  • Aiseolas rialta do thuismitheoirí faoina bpáiste
  • Scaipeadh eolais ó eagraíochtaí ábhartha eile ar thuismitheoirí Féach 16.1
  • Foráil eolais d'eagraíochtaí agus seirbhísí eile sa cheantar faoi na seirbhísí a sholáthraíonn an scoil
  • Rochtain fhurasta do pháistí agus do theaghlaigh ar sheirbhísí eile laistigh den phobal a chur chun cinn
  • Eolas a chur ar fáil do dhaoine a labhraíonn teangacha eile (m. sh., tuismitheoirí nach í a gcéad teanga teanga na scoile) nó ag a bhfuil míchumais (m. sh. tuismitheoirí atá bodhar nó a bhfuil deacracht éisteachta acu, tuismitheoirí atá caoch nó maolchaoch, tuismitheoirí ag a bhfuil míchumais eile a chuireann isteach ar a gcumas eolas a fháil nó a thuiscint)
  • Féach 14.2

Comhpháirt 12.3 - Baineann rúndacht leis an gcaoi a dtaifeadann, a stórálann agus a roinneann an fhoireann faisnéis ar mhaithe leis na páistí.

Deis Mhachnaimh

12.3.1

Cén dóigh a ndéantar eolas a roinnt ar bhealach rúnda? Féach 14.3

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Deimhnithe do thuismitheoirí
  • Géilliúlacht le reachtaíocht chosanta sonraí ábhartha
  • Dul i gcomhchomhairle le tuismitheoirí maidir le cead a fháil an t-eolas faoina bpáiste a roinnt
  • An dóigh a gcuireann an córas taifeadta agus stórála rúndacht chun cinn
  • Saoráidí stórála do thaifid a dhaingniú

Comhpháirt 12.4 - Coinnítear cuntais scríofa sa suíomh ar na polasaithe, na gnásanna agus na gníomhartha go léir a bhaineann le cumarsáid laistigh den suíomh, agus cuirtear ar fáil do na páirtithe leasmhara ar fad iad.

Deis Mhachnaimh

12.4.1

Cad iad na polasaithe i do scoil a bhaineann le taifeadadh agus roinnt eolais ar mhaithe leis na páistí? Féach 10.2

Smaoinigh ar: (m. sh.)

  • Cén dóigh a gcuireann na polasaithe agus gnásanna roinnt eolais agus faisnéise chun cinn ar mhaithe leis an bpáiste?
  • Raon na bpáirtithe leasmhara atá bainteach sna próisis maidir le polasaithe agus gnásanna a chumadh, a chur i bhfeidhm agus a athbhreithniú Féach 4.1
  • Cur i bhfeidhm polasaí
  • Gnásanna a dhoiciméadú
  • A chinntiú go dtuigeann agus go leanann foireann/aosaigh ábhartha na gnásanna seo